14 Ağustos 2018 Salı

NOT TUTMAK NEDEN ÖNEMLİDİR?

Not defteri alışkanlığı kabul edelim ki bizim insanımızda yok. Bizde ego var. Bunu kendimizi kötüleme amaçlı söylemiyorum tam aksine bizde bu ego olmasa Dünyanın bizden çok çekeceği olurdu. Gördüğünüz gibi şu an da bile egom konuşuyor. Şimdi not tutma alışkanlığı ile egonun ne alakası var diye düşünüyoruz. Peki nedir not tutmanın faydaları? Kendimden bir örnek ile başlayayım.
Özellikle yatarken aklıma çok değişik fikirler gelir. Eminim bu herkesin başına geliyordur. Her defasında daha önce bu tecrübeyi yaşamama rağmen bu fikir çok iyi kesinlikle bunu unutmam diyorum. Sabah uyandığımda ise saatlerimi dün gece aklıma ne gelmişti diye düşünerek geçiriyorum. Halbuki gece o fikri not alsaydım hem bu saatlerimi kaybetmeyecektim, hemde bu fikri kullanabilecektim.
Tamam günümüz değişti artık yanımızda kalem ve ufak bir defter dahi olsa taşımak istemiyoruz. Aslında bazı zamanlarda gerçekten zorda olabiliyor. Öyleyse bizde her zaman yanımızda olan akıllı telefonlarımızda not tutmak ya da beğendiklerimizi saklamak için Evernote, Google Keep, Pocket gibi uygulamalardan yararlanabiliriz.

Not Tutmanın Faydaları Nelerdir?

Hafızamızı geliştirir – Rusça öğrenmedeki en büyük sıkıntılarımdan biri yabancı bir alfabe ile kelimeleri öğrenmekti. İngilizce hayatımızın her anında gerek bilgisayarlarda, gerek günlük hayatta karşımıza çıkmıştı ve ister istemez beynimizde bir yer edinmişti. Onu öğrenmesi kolaydı ama Rusça zordu. Herkesin yaptığı gibi bende not defterlerine öğrenmek istediğim kelimeleri ve fiilleri yazdım ve fırsat buldukça baktım. Saatlerce oturup kelime listesini tekrar tekrar okuyup bön bön bakmaktan daha iyi geldi.
Vakit kazandırır – Elbette not tutmak sadece bir şeyleri öğrenmek ve ezberlemek amaçlı değil. Örneğin alışverişe-tatile çıkmadan önce, herhangi bir kurumda belge işlerinizden önce alacaklarınızı, yapacaklarınızı not almak kararsız kalmayarak hatırı sayılır bir zaman kazandırır.
Hayatımızı düzene sokar – Gün, hafta, ay fark etmez. Belirli bir dönem içerisinde yapacaklarınızı, yapmak zorunda olduklarınızı not alarak, işimizi aceleye getirmez ve bir sonraki gün ne yapacağımızın bilinciyle düzenli bir hayat yaşamaya başlarız.
Öğrenme isteğimizi arttır – Elinizde taşıdığınız not defterine bir süre sonra bir bağlılık duymaya başlarız. Orada yazılanlara fırsat buldukça bakarak öğrendiklerimizi hatırlarız. Bir süre sonra duyduğumuz yararlı bilgileri, kitap alıntıları, ders notları yani kısacası ilgimizi çeken her bilgiyi not almak isteriz. Bu zamanla bir ihtiyaç haline gelir.

Sonuç olarak :

Not defteri taşımanın zor olduğu durumlarda Evernote, Google Keep gibi uygulamalardan yararlanabiliriz demiştim. Buna rağmen belirtmeliyim ki, bu tarz uygulamalar gerçek bir not defteriyle aynı sonucu vermiyor. Teknoloji gelişti bu uygulamalar sayesinde tüm notlarımıza bilgisayardan, tabletten ve telefondan erişebiliyoruz ancak bilgisayar başında otururken çok nadir “açıp da şu notlarımı bir okuyayım” diyoruz. Belki de demiyoruz. Bu yazımda not tutmanın faydaları ve bize kazandırdıklarına değinmeye çalıştım. Benim size naçizane tavsiyem yanınızda ufakta olsa bir not defteri bulundurun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder